For the last time

Hej alle mine søde læsere.

Så kom det, det længe ventede indlæg. Måske fik jeg formuleret mig en anelse forkert i det forrige indlæg, så I var nogen der troede at jeg endnu en gang havde lovet noget, der ikke kom til tiden. Så undskyld for det!

Da der blev lavet AT opgaver landet over for et par måneder siden, måtte de smukke unge mennesker give sig i kast med overemnet ”selviscenesættelse gennem medier” I den anledning fik jeg skudt en god sjat spørgsmål i min retning, som efterladte mig med en rigtig dårlig smag i munden. For selvom jeg altid har været mester til at skjule det, er det da lige det jeg gør. Selviscenesætter. Alle de læsere, der i løbet af de næsten 2 år jeg har blogget, har besøgt mit univers, har taget et indtryk med sig. En del af mig. Men hvilken del? Kun den del jeg har valgt at dele. Og er det ikke total manipulerende?

Jeg har altid været bevidst om det på et eller andet plan. Og jeg har forsøgt at kæmpe i mod det, ved at være hudløs ærlig og ironisk for ikke at ende som én af dem. Én af de bloggere, der får det til at lyde som om, at spinning er dejligt, og at kulhydrater slet ikke smager godt. En af de bloggere, der kun flasher kameraet når de vælter sig i pagne og sushi og dyre sko og latterlige pindemadder, mens en eller anden arty farty dj spiller i baggrunden. Jeg har prøvet at blogge som den forvirrede teenager, der ikke ved en pind om livet, jeg nu engang er. Det er jo kun naturligt at være grim om morgenen??

Men som sagt løb jeg altså ind i de AT spørgsmål. Og selvom jeg – i alle de år jeg slavisk har fulgt en hver blog, der var til at opstøve – har været verdensmester i at pege fingre og udtale mig om, hvor ”ucharmerende en kvalitet det bare er når bloggere er så selviscenesættende” glemte jeg jo helt, at jeg altså også selv deltog bare en lille smule i løjerne. Og det er jeg da lidt ked af.

Jeg håber at min sarkasme og overflødige kilo har været charmerende nok til, at I ved der bare sidder en hel normal pige bag skærmen. Men tænk nu, hvis I går og tror jeg er en hel anden end jeg er? Det synes jeg er en skræmmende tanke, taget i betragtning af, at jeg ikke engang selv ved, hvem jeg er. Så derfor bliver det her, mit sidste indlæg. Jeg har elsket hvert minut af det (… plus minus) og jeg har da også lært lidt, selvom det måske lyder som om jeg strækker den. Tak til alle jer, mine søde læsere, I har gjort det sjovt at tjekke mails og være aktiv online.

Jeg vil lade indlægget blive en lille uge, så I kan stille spørgsmål und so weiter, som jeg glædeligt vil svare på. Og ellers har jeg kun tilbage at sige; alt godt fremover!

My dear, dear readers!

Then I finally gathered myself to post it, the long wanted reaction to the comments I’ve been getting lately. First of all, I am sorry for the misunderstanding of my previous post, I kinda got the feeling that some of you thought I once again promised something and then failed to deliver. Sorrrrrrry for that! Anyway, here we go.

A couple of months back, the topic of this years AT exam in Denmark was revealed. Self-promotion through the media. In that occasion I received a couple of questions that left me with a terrible taste in my mouth! Cause even though I’ve been pretty damn good at hiding it, I guess that’s what I’ve been doing all along. Promoting myself. All the people who visited my universe over the last couple of years left with a certain impression of me. A part of me. But what part? Only the part I decided to share. And isn’t that extremely manipulating?

I guess I was always aware of this in some way. And I tried to fight it with a good portion of honesty and sarcasm, so I wouldn’t end up like one of them. One of those bloggers who make it sound like spinning is fun and carbs really don’t taste good. One of those bloggers who coincidentally only flash their cameras when they’re flowing in champagne and sushi and expensive shoes, while some arty farty dj is setting the mood in the background. I have tried to stay true to my personality, and blog, as the confused teenager I really am. It’s only natural to be ugly in the morning..

Anyway, after answering those questions, it really got me thinking. I’ve always been good at pointing my finger at all the bloggers who had that ”un charming quality of self promotion” but completely forgotten that I might have just been a part of that my very self. And that made me a little bit sad.

I hope that my sarcasm and down to earth way of bloggin might have been just enough for you guys to spot the very normal girl behind the screen. But imagine if you didn’t. Imagine if you have this whole idea of who I am that is nowhere near the person I actually am. And considering I don’t even know who that is yet, I don’t feel so comfortable about that. Which is why this will be my last post. I’ve loved (almost) every minute of it, and even learned from it, even though it may sound like a bit of a cliché. Thanks to all of you amazing readers, you’ve made it fun to check emails and be online.

I will leave the post here for a week, so I can answer any questions you guys may have.

Lots of love
C

21 Comments

Filed under Uncategorized

21 responses to “For the last time

  1. line

    Hvordan laver du de mest fantastiske smokey eyes, som du har på næsten alle dine billeder?? håber du engang laver et indlæg, om hvordan man laver disse fantastiske øjne. :-)

  2. ml

    NEEEEJ? :( åh det er ærgerligt.
    Jeg har nok aldrig kommenterer din blog, men jeg har med stor glæde og nysgerrigt blik fulgt med i din rejse op til – og nu i – Paris.
    Selviscenesættende er det sidste jeg har set din blog være – det er derimod en af de mest charmerede af slagsen i denne store blogverden.
    Meget charmerende, meget virkelig, meget 1:1.
    Så tak, tak, tak for det! Og alt godt fremover til dig også. Jeg håber dit Paris-eventyr (som jeg er meget misundelig på!) har oversteget alle dine forventninger og at du har fået en masse med i bagagen.

  3. Ærgeligt, men jeg kan godt forstå din beslutning. Har dog hængt trofast ved, og håbede, at du på et tidspunkt igen fik blod på tanden for at blogge mere fast – fordi du byder på mere, end så mange andre bloggere, hvor det netop handler om, hvem de har mødes med til en fest, hvilket nyt tøj de har købt, hvilken trendy café de har hængt ud på osv. De giver et glansbillede af, hvordan det er at være en ung kvinde – og de undlader den usikkerhed om fremtiden, hvem man er osv., som jeg tror rigtig mange piger oplever i teenageårene og et godt stykke op i tyverne. Det er ærgeligt, især for de mange helt unge piger, der læser med. Det jeg prøver at sige er, at du efter min mening har formået at have en god blanding og har være reflekterende, – og ikke som så mange andre udelukkende udelukkende fremstillet det perfekte og idylliske ved livet.
    Anyway: Mange tak for en god blog – jeg ønsker dig alt held og lykke med fremtiden, hvad end den bringer.
    - Anne

  4. Camilla

    Jeg må indrømme jeg normalt ikke kommentere nogle af de blogs jeg læser..
    Men bliver nødt til at skrive at jeg kommer til at savne din blog rigtigt meget, da du er en sand inspiration, sød og rigtig pæn :) Jeg er ligeglad om du blogger 5 gange om dagen eller en gang om måneden, man har jo også et liv ved siden af bloggen, som skal passes. Du skal bare vide at som en trofast læser vil jeg være der hvis du begynder at blogge igen. Men held og lykke med alt. Vi kommer til at savne dig

    xoxo Camilla

  5. chris

    Ejjjj:(
    Din blog er jordnær og det er forfriskende at følge dit eventyr, uden filter, men bare som du er!
    Kommer til at mangle dine indlæg i blogland!
    Alle de andre blog er så ens, og omhandler tit bare de samme ting. Kedeligt.
    Held og lykke på din videre rejsen!:)
    Chris

  6. Cecilie you gave me the chills, when I read your post! I’m truly sad to hear that you have decided to stop blogging. You have giving me so much, probably more than you have realized. I’m a great one for following loads of blogs, but you have been of those, that I choose to read before some of the others. I love how you give a realistic and genuine perspective of your life, you share to much with us and I’m grateful for the time that you have shared with us. I wish you all the best of luck in the future and I hope on day that you’ll return.
    Lots of love
    Hannah

  7. Helene

    ÅH Cecilie – det gør mig virkelig trist at læse! Jeg kunne netop godt lide dig og din blog, fordi jeg følte at du i forhold til andre bloggere ikke hele tiden iscenesatte dit liv og kun fortalte om de gode ting. Jeg har virkelig nydt at læse hver eneste af dine indlæg, og det er ikke med god vilje, at jeg lader dig slippe (dog kærligt ment)! Desuden synes jeg det har været fantastisk at følge dig gennem først dit studieliv og senere hen gennem Paris’ gader. Du har virkelig givet mig rigtig meget gennem de 2 år jeg snart har fulgt med. Desuden synes jeg altid du virker så oprigtig, jordnær og ærlig – dét kommer jeg til at savne i blogland! Du har virkelig bedraget med meget mere end du sikkert ved.
    Jeg ønsker dig al mulig hel og lykke på livets vej, og håber inderligt at du får lysten til at blogge tilbage en dag.
    Kærligst din trofaste læser,
    Helene.

  8. Ida

    Øv det er jeg ked af at læse..Tror du, du vender tilbage en dag? =)
    Synes simpelthen din blog er så nede på jorden og god :)

  9. Åh Cecilie!!
    Det er sørme trist! Jeg er helt vild med din blog. Du fanger altså en så godt. Den charme, blandingen af alle mulige sprog i dine indlæg, de søde billeder med dit smukke smil og de franske seværdigheder. Jeg har kikket forbi flere gange om dagen, og ventet på en lille lyd fra dig. Du har en fantastisk måde at skrive på. Jeg vil savne det mindst lige så meget, som jeg vil savne dig!

    Men jeg vil også lige spørge dig om noget.
    Kommer du til at savne det, og vil du stadig følge med i så mange blogs?
    Hvorfor stoppede du?
    Er du snart på vej hjem til lille Amager?

    Al held og lykke i fremtiden! Clara.

  10. Øv Cille! ..
    - synes altid du har sådan nogle hyggelige indlæg :) .

    Det bedste
    Rikke

  11. Pingback: It got me thinking . . . « soph van moo

  12. På tale om at promovere, promoverer jeg dit indlæg om at promovere i det her indlæg. trist du stopper sveske. ha det dope! <3

    http://sophvanmoo.wordpress.com/2011/05/31/it-got-me-thinking/

  13. Trine

    Hej C!
    Jeg er ked af at du stopper med at blogge, da din blog var den første blog jeg begyndte at følge. Jeg har nydt alle de indlæg du har lavet og jeg har nydt at følge din blog, som jeg har fulgt i næsten to år. Dine indlæg er så personlige og rigtige, og det kommer jeg til at savne. Du fortæller en at det er ok at være morgengrim (ikke at du er det), og at det er ok at sidde og fælde en lille tåre over Gossip Girl, at dresse sig op og gå i byen med veninderne, og i det hele taget at være helt normal. Jeg kommer til at savne din blog så meget og jeg kommer til at savne dig (det lyder mærkeligt, men man føler nærmest at man kender dig når man følger dig, stort set hver dag, i næsten to år).
    Al held og lykke til dig C! Jeg håber du får det fantastisk i Paris lige nu og hvor du nu kommer til at befinde dig i verden fremover!
    Knus Trine – en trofast læser

  14. anna

    ØØØØØØØØØØØØØØV

  15. Kristine

    øv øv øv øv :( har nydt at følge din blog!!

  16. Hey C!
    Trine får sagt alle de ting jeg også ville sige.
    Jeg kommer til at savne dine indlæg, du var den første blog jeg læste, og næsten også den eneste.
    Jeg håber du kommer tilbage en dag.
    Ha en fantastisk tid i Paris, og alt godt fremover :)
    Amalie ;)

  17. Mette

    Øv kommer til at savne dig! Men har stadig stor respekt for beslutningen, som virker til at være gennemtænkt :)
    Hav det godt fremover – håber på vi høre fra dig igen!

  18. maja

    Din blog vil blive savnet!

  19. Louise

    Saaaaavner din blog :( Den var det bedste.

  20. Jeg kommer til at savne din fantastiske blog. Jeg nød meget at læse den, fordi det var så hyggeligt, simpelthen! :)

    Al held og lykke i fremtiden!
    De bedste hilsner fra Julie- Din trofaste læser :)

Leave a Reply

